Mercedes-Benz GLC: Více elektřiny, ale už bez šestiválců!

Přestože Mercedes-Benz představuje jeden nový elektromobil za druhým, nezapomíná ani na klasiku. Po novém céčku zde tak máme také jeho SUV verzi GLC. A je nová od podlahy, přestože design se měnil spíše evolučně.

Nová generace GLC vyznává hladké linie. Poprvé se reflektory dotýkají masky. A premiéru zde má také technologie Digital Lights.
Historie GLC sahá do roku 2008, kdy automobilka představila model GLK, postavený pod tehdejším ML. Ostrými liniemi dávala najevo svou příbuznost s ikonickou třídou G. V roce 2015 Stuttgart GLK nahradil úhledným GLC. Byl to velký úspěch, takže na kontě mají tyto SUV již více než 2,6 milionu zákazníků. A tento příběh nekončí, protože po sedmi letech přichází na řadu už třetí generace. Dalo se to čekat, protože GLC bylo vždy blízkým příbuzným céčka a to dostalo nedávno novou generaci. Změny designu působí sice evolučně, ale GLC je novější, než se zdá. Na délku narostlo až o 60 mm a je o čtyři milimetry níže. Delší je také rozvor náprav a rozchod kol, vzadu až o 23 mm, takže působí stabilněji.

Vpředu zaujme větší maska ​​se sportovní lištou, ale zejména reflektory, které se jí poprvé dotýkají. Mohou být vybaveny technologií Digital Lights. Jelikož paket Avantgarde bude nyní součástí sériové výbavy, má GLC více chromových dekorací. Verze AMG Line přidá velkou integrovanou hvězdu. Hladké tvary profilu jsou v souladu se současným designovým jazykem „smyslné čistoty“ a mají podíl na vynikající aerodynamice (cW 0,29). Tu podporují i ​​aerodynamicky optimalizovaná kola o průměru 18 až 20 palců. Nová zadní světla připomínají tradiční třídu C. Mají výraznou 3D grafiku, ale nejsou propojena diodovou lištou. Delší zadní převis přidává GLC na eleganci. Výfuky v nárazníku jsou však falešné.

To v interiéru se GLC změnilo k nepoznání. Opět se zde GLC inspiruje řešením céčka. Na palubní desce ve tvaru křídla se jakoby vznášel digitální kokpit o úhlopříčce 12,3 palce. Společnost mu dělá 11,9palcová obrazovka, „vyrůstající“ ze středového tunelu. Je jemně natočena na řidiče. Moderní atmosféru dotváří nový design opěrek hlav a zejména dekorační materiály, jako kůží čalouněná palubní deska či obložení z různých dřevěných dýh nebo interpretace karbonu. Systém Energizing dokáže měnit náladu v kabině pomocí změn klimatizace, osvětlení či vůní. Více světla propouští do kabiny otevíratelné panoramatické okno. Posádka ocení také zavazadlový prostor, který narostl o markantních 50 litrů. Manipulace se zavazadly je o to snazší, že GLC má v sérii elektricky ovládané víko kufru.

Discover

Sponsor

Latest

Mafiánské praktiky? Turistky zažalovaly plážový bar za účet 600 eur za 2 drinky a meze

Dovolená je čas na vyhození si z kopýtka. I když během celého roku šetříme, tohle je pár dní, kdy si dopřejeme i...

Řecko je letní stálicí rekreantů

Trojici top letních dovolenkových destinací Slováků po Itálii a Španělsku tradičně doplňuje Řecko a jeho bohatá nabídka ostrovů. Nejoblíbenějšími destinacemi jsou nadále...

Nový reprezentační trenér? Šéf svazu Kováček se vyjádřil

Slovenští fotbalisté nabrali směr Ázerbájdžán. V Baku ho vyzvou ve třetím zápase C-divize Ligy národů. Slovenská jedenáctka před zápasem...

Pověrčivý Němec. Mistr světa obouvá stejné kopačky již 8 let

Již od roku 2014 nosí Toni Kroos stejnou značku fotbalové obuvi, Adipure 11Pro, ve které vybojoval mistrovskou trofej. 32letý...

Dcera se mi nikdy s ničím nesvěřila: První těhotenství ji natolik změnilo, že udělala něco, co bych nikdy nečekala

Jana své dceři Lence nerozuměla. Někdy se jí zdálo, že ji zcela nepoznává a to, co si lidé vysvětlovali jako pubertální odcizení,...