Škoda zmodernizovala svůj bestseller Karoq. Vyzkoušeli jsme ho!

Vynovený Karoq s motorem o objemu 1,5 litru nás příjemně překvapil nízkou spotřebou, zvenčí je však změn minimum a zachovány zůstaly i dostupné motorizace.

Karoq patří k těm automobilům, o kterých se zvykne psát s dovětkem, že jde o „success story“, tedy o úspěšný příběh. Na trh přišel v roce 2017 jako nástupce Yetiho. Ten byl prvním pokusem o SUV mladoboleslavské značky, ale z hlediska vnějšího designu neměl ten správný „šmrnc“. V konkurenci tehdy již zavedených japonských kompaktních SUV se příliš neprosadil i když z hlediska praktičnosti a vnitřního prostoru to bylo mimořádně povedené auto. Na trhu bylo od roku 2009 do roku 2017/18 a za tu dobu se z něj prodalo přes 680 000 kusů.

Jen pro zajímavost – prodej jeho nástupce, kterým se stal Karoq, již po čtyřech letech výrazně překonal půlmilionovou hranici. Spolu s Octavií, která je dominantní a menším crossoverem Kamiq patří ke třem nejprodávanějším modelům Škody. Není se proto co divit, že jeho facelift byl mimořádně očekáván. A v čem vlastně spočíval? Pokud se podíváme na auto zvenčí, tak diplomaticky bychom změny označili za „decentní“. Ale není třeba se nechat oklamat, těch „neviditelných“ je více a rozhodně bychom je nenazvali zanedbatelnými.

Designové změny
Zepředu poznáte nový Karoq podle propracovaného nárazníku, širší šestihranné masky chladiče a ostřeji řezaných LED světlometů s novou grafikou denního svícení

Světel se však týká i důležitá technologická inovace – na přání jsou dostupné s technologií Matrix-LED, tedy pracují s variabilním světelným kuželem s proměnlivou délkou i tvarem. Ty jsou součástí nejvyšší výbavy Style, ve střední Ambition, kterou mělo i „naše“ testované auto, si za ně třeba připlatit 1 579 eur. Není to málo, ale jestli jezdíte často v noci, tak bychom tento příplatek asi v zájmu vlastní bezpečnosti zvažovali.

Ale zpět ke změnám. Vzadu také najdete lehce propracovaná užší světla s pozměněnou grafikou, uvítací funkcí a dynamickými směrovkami, redesignovaný nárazník a prodloužený střešní spoiler. Ten navíc s aerodynamickými kryty (17 až 19 palcových) kol, lamelami v předním nárazníku a novým krytem podvozku výrazně vylepšil celkovou aerodynamiku vozu, která se podepsala na snížené spotřebě auta. O tom však později.

V kabině nejvíce zaujme modernizovaný infotainment třetí generace. Karoq totiž přišel o analogové „budíky“. Přístrojový panel disponuje již v základu 7palcovým a ve vyšších úrovních 10,25palcovým digitálním kokpitem. K tomu přidává 8- nebo 9,2palcovou obrazovku multimediálního rozhraní. U nejvyšší verze, jde o systém Amundsen, je součástí i navigace, přičemž aktualizace mapových podkladů jsou nově možné „on air“, tedy na dálku. Infotainment lze ovládat nejen dotykem, ale také hlasem, oslovit můžete virtuální asistentku Laura. V základu má Karoq 6,5palcové rádio Swing a od výbavy Ambition 2-ramenný kožený multifunkční vyhřívaný volant. Za tříramenný si připlatíte stovku.

I když je Karoq po faceliftu v mnohem větší míře digitalizován, nás potěšila přítomnost hardwarových ovladačů, které zůstaly zachovány například při klimatizaci, série tlačítek pod ovládacím panelem klimatizace obsahuje také vypínání systému start-stop, což je fajn a pár systémových tlačítek zůstalo iv okolí řadicí páky. Vůbec poprvé může být Karoq vybaven elektricky ovládaným sedadlem spolujezdce s pamětí.

Hodně se teď mluví o ekologii a nový Karoq nechce v tomto směru zůstat pozadu. Proto nabízí nové dekory a potahy sedadel z recyklovaných, trvale udržitelných materiálů, především z vláken získaných z recyklovaných PET lahví. Jen pro zajímavost – v kabině nacházejí (ve výbavovém balíku Eco) také veganské materiály. Patří k nim například umělá kůže nebo specifické čalounění loketní opěrky a výplní dveří.

Discover

Sponsor

Latest

Škoda zmodernizovala svůj bestseller Karoq. Vyzkoušeli jsme ho!

Vynovený Karoq s motorem o objemu 1,5 litru nás příjemně překvapil nízkou spotřebou, zvenčí je však změn minimum a zachovány zůstaly i...

Snídáme ho, oběd, večeře: Neodmyslitelná součást jídelníčku, ale o jeho vlivu na zdraví víme málo

Snídáme ho, oběd, večeře. Pečivo je neodmyslitelná součást našeho jídelníčku a přesto o něm a jeho vlivu na zdraví víme stále až...

Dcera se mi nikdy s ničím nesvěřila: První těhotenství ji natolik změnilo, že udělala něco, co bych nikdy nečekala

Jana své dceři Lence nerozuměla. Někdy se jí zdálo, že ji zcela nepoznává a to, co si lidé vysvětlovali jako pubertální odcizení,...

Prodej nových aut se spalovacími motory má skončit v roce 2035

Evropský parlament (EP) ve středu schválil návrh, který by měl od roku 2035 zakázat prodej nových osobních aut a lehkých užitkových vozidel...

Co je to horoskop?

Horoskop je vlastně jakýmsi diagramem, který zaznamenává polohy planet v daném čase i místě. Proto vycházejí horoskopy původně z astrologie.